Jag skulle också vilja passa på att nämna den konstiga aktivitet av flygplan, vi nuförtiden ser. På senare år har flygplansavgaserna blivit mycket ”smutsiga”.
DH är en nättidning som mest handlar om Homeopati, men har även som ambition att hjälpa till att förebygga sjukdomar. Ett led i detta är att undvika att utsätta sig för fara, som till exempel att vaccinera sig med onödiga vacciner, som till exempel Gardasil och influensavaccin.
Chemtrails
Det finns ett till viktigt ämne, som också faller under begreppet ”att förebygga sjukdom”, nämligen detta att jetplan sprider giftiga ämnen i atmosfären, som på sikt kan förstöra vår hälsa.
På senare tid har vår himmel blivit förmörkad av spår från flygplan. Jetplan sprayar långa korvar som ligger kvar och breder ut sig. Och efter en dags sprayande kan hela himlen vara täckt av vita avlånga trivsiga moln som förmörkar vår sol. Det har pågått i några år i Sverige. I mina hemtrakter, kustvägen söderom Norrtälje, började det på allvar förra sommaren, i alla fall vad jag har sett.
Jag vet inte exakt syftet varför man sprayar. En anledning kan vara att förhindra den ”globala uppvärmningen”.
Alltså enligt tron på den globala uppvärmningen är gasen CO2 farlig för oss. Den skapar en växthuseffekt. Men samtidigt, utan CO2 växer inga växter.
Men hur bra är det att spraya från jetplan för att skapa moln som förhindrar solens strålar att nå jorden, och hur bra är det att spraya främmande ämnen, uppe i atmosfären?
Vanliga flygplan lämnar avgaser efter sig som försvinner efter några sekunder. Detta är normalt. De plan som sprayar lägger av långa kvarliggande spår, Chemtrails, som ligger kvar som vita korvar över himlen och breder ut sig. Håller man koll på himlen, de flesta gör det inte, kan man se att det på bara några timmar (en dålig dag) kan ett 20 tal plan spraya ut långa vita moln som ligger kvar och breder ut sig. På nolltid kan en solig dag förvandlas till en disig dag och framåt kvällen vara helt mulen. Märkligt är också, att dessa plan inte syns på radar.
Chemtrailsplanens ”avgaser” som alltså inte är contrails utan chemtrails, kan bland annat innehålla; Ethylenbromid, Aluminium, Barium, Strontium, Svavelhexaflourid SF6, Bakterier, Virus, Mykoplasma och Nanopartiklar.
Och varför skriver jag om det här på Dagens Homeopati och riskerar att bli till åtlöje? Svar; Jag tar risken, av den enkla anledningen att fler behöver se vad som pågår. Många människor världen runt har reagerat på att flygplan släpper ut bolmande avgaser, men fler behöver se problemet. Vi måste få ett slut på förgiftningen av vår miljö, luften, vattnet och jorden vi lever av.
Här nedan exempel på hur det kan se ut:
Korten är taget förra året, det översta visar en sommardag som borde ha varit vacker men blev förstörd av chemtrails.
.
…
Sprayandet pågår även nu, sommaren 2012
Och sommaren 2012 fortsätter galenskapen. Det är helt vrickat och det är nog därför vi har svårt att ta till oss detta, att de besprutar oss som om vi vore ohyra. För inte kan väl våra myndigheter och politiker tillåta något sådant???…. Men faktum kvarstår, detta pågår nu och har pågått i USA mycket längre, än i Sverige. Mycket vanligt med chemtrailsbesprutning i Natoländerna och på senare år, även i Sverige.
Och här samma tid och samma plats, i uppförstorat skick.
Detta foto tog jag tidigare på midsommaraftonen ca 12.00
Den här bilden tog jag utanför Rimbo sommaren 2011. Hela himlen är täckt av chemtrails i olika åldrar. Notera planet som sprayar, höger i bild.
Vädermodifiering är ingen konspirationsteori, det pågår på riktigt
”Forskning och framsteg” rapporterar från en aerosolkonferens i Manschester. ”Idag handlar den ena presentationen efter den andra om geoengineering – alltså om att försöka modifiera den globala medeltemperaturen med artificiella metoder…” Läs mer: Forskning & Framsteg
Chemtrails skapar moln på konstgjord väg. Det är inget konstigt med det. Det är inte ens konspirationsteorier. Både Kina, Ryssland och USA har hållit på med geoingenering, helt öppet.
Till exempel vid Tjernobylolyckan 1986, när det riskerade att regna radioaktivt i Moskva, bombade ryska flygvapnet molnen med silverjodit, så det radioaktiva regnet istället hamnade i Ukraina och Vitryssland.
Amerika och makten över vädret
Expressen skriver 2009, ”sista chansen i kampen mot den globala uppvärmningen är att styra vädret”. Obamas vetenskapliga rådgivare John Holdren är redo att ta makten över vädret.
Sverker Sörlin, professor vid avdelningen för teknik och vetenskapshistoria på KTH, tycker att väderkontroll är skrämmande.
Sverker Sörlin fruktar att geoengineering kan bli verklighet. Särskilt när de militära myndigheterna i USA backar upp förslagen och president Obama visar intresse.
– Säg att experimenten sänker temperaturen i Arktis, hur påverkar det andra delar av jorden? Hur trevligt blir det då att leva i Umeå eller Göteborg? Människans hybris är utomordentligt farlig”
Geoengineering pågår redan. Det finns dessutom patent för att modefiera stratosfären med bland annat aluminium; Patent 5003186 från den 26 mars 1991. Patentet har med andra ord funnits i 20 år ! ”Stratospheric Welsbach seeding for reduction of global warming”Se video, spola till 19.30.
Alla forskare håller inte med om att vi har en global uppvärmning
Artikel Newmill: Nya rön pekar på osäkerhet i klimatmodellerna. ”Växthuseffekten används idag som ett politiskt faktum i nästan alla länder. Samtidigt har forskare med en avvikande mening svårt att verka i den allmänna debatten” Läs mer; Newsmill
Expressen: Kasta inte pengar på klimatbluffen: ”Under de senaste tio åren uppskattas jorden i själva verket ha blivit något kallare. Och den uppvärmning på 0,6-0,7°C som ägde rum under 1900-talet är inte alls unik under de senaste 2000 åren. När vikingarna bodde på Grönland var det av allt att döma 2°C varmare än nu, och vi återhämtar oss från en flerhundraårig köldperiod som slutade på 1600-talet” Läs mer: Expressen
Har vi en global uppvärmning eller inte, som måste kylas ned? eller är det bara en bluff? Vissa säger att den globala uppvärmningen finns, andra säger att den inte finns och ytterligare andra menar att hela solsystemet håller på att bli något varmare.
Vad är sant och inte? Det kan inte jag svara på. Men att spraya chemtrails i atmosfären och riskera error i klimatet samt förgifta skog och mark, kan knappast vara en bra idé.
Den ”globala uppvärmningen” sommaren 2012, lyser med sin frånvaro. DN: Kallt och rekordmycket regn hittills i sommar.
—————————————————-
Patent
Tillägg 3/7 2012: Om Chemtrails inte existerar, kan man undra varför det tas patent på prylar som har som uppgift att skapa moln.
Ett till patent – på en manick som avger barium i syfte att skapa moln: 4296839 US Patent 3813875 Barium Release System to Create Ion Clouds in the Upper Atmosphere
Ytterligare ett patent: United States Patent 4,686,605
Uppdaterat 3/7 2012: I 2000-Talets Vetenskap, tidning nr 3 2012 finns en artikel om Chemtrails med rubriken ”Chemtrails är hälsovådliga!”
Text: Marina Szöges
Joodå, nog pågår chemtrailsbesprutning. Alla styrande, politiker, journalister, forskare tiger, är tysta som döden om denna livsfientliga förekomst.
Det börjar alltid vid klarblå himmel – under dagtid vill säga – (de sprutar dyngan även nattetid)
Strax efter att de lagt sina svällande kemikaliestrimmor börjar det blåsa … efter nån timme är himlen täckt av en märklig molnhinna. Solljuset dämpas, temperaturen sjunker avsevärt.
Vilka ställs till svars, när bär och svamp är kemikalieinpregnerade, oätliga – och all mylla är ytterligare förgiftad, när småkrypen, GRUNDEN för liv, är förgiftade, försvagade, utrotade???
På facebook finns förslag om att vi alla samlar så många vi kan för en ansamling av så många hundratusen, (helst miljoner!) över chemtrailens förgiftning av allt liv, och dödstystnaden däröver, topptunnor rasande mänskor som möjligt i Stockholm den dag i september som RIksdagens Högtidliga öppnande går av stapeln. Börja samla folk för detta, snälla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kanske starta en namninsamling mot detta? Nu är det nästa persons tur att ta tag i detta, då jag startade den förra.. Jag skriver mer än gärna på!
Hela jorden påverkas av en katastrofal miljöförstöring. Det verkar som om allt vett och sunt gått ur politiker och den ekonomiska eliten. Chemtrails, förgiftade jordar där vår mat odlas, förgiftad luft, kärnkraft, krig är lika med miljö- och mänskodöd. Vansinne är bara förnamnet, och journalisterna ägnar sig åt fotboll, bröllop, barndop, al-quaida och Syrien, fy fan. Ursäkta svordomen men den behövs, nu är det dags att vi går man ur huse och protesterar när riksdagarna i norden öppnas. Vi måste vara miljoner i Sverige, Norge, Finland, Island, Danmark, res runt och protestera när politikerna samlas. Jag önskar dig en härlig semester Marina och tack för ett fantstiskt jobb du utför inom Homeopatin i Sveirge.
Tack för din uppmuntran, Kjell Holmsten. Och ja vi bör protestera. Blir vi tillräckligt många kan inte våra myndigheter längre ignorera detta.
Bra att detta tas upp! Folk måste bli medvetna om vad som händer utan vårt medgivande. Det påverkar vår hälsa och allt levandes väl och ve. Det måste stoppas!!!
Hur ser ni på idén att samla så många som möjligt i Sthlm den dag som Riksdagens Högtidliga öppnande går av stapeln?
Låter bra. När är det?
I september. Ska ta reda på datumet och återkomma!
Oj, jag hade ingen aning, så onödigt! Vore nog bra att försöka belysa det mer. Tack för info.
Mvh Agneta
Jag har också lagt märke till stora svarta helikoptrar, dagligen. Har ej sett dem spraya något, men nåt skumt är det med dem!
Svarta helikoptrar kommer fram då det finns orgonit i ett område och då företrädelsevis en s.k. chembuster, men även annars, ifall det finns mycket orgonit i ett område. ”Dom” har tydligen teknik för att förstöra orgoniten, men det gäller att dom hittar den. Därför är det bra ifall det finns mycket orgonit i ett område, främst runt mobilmasterna (ofta på hustak) i städerna och lite varstans övrigt. Ju mer orgonit, ju svårare för psykopaterna att hitta den. Har även märkt av svarta helikoptrar (och nyfikna flygplan)r när man ångar ättika som är en fantastiskt ”rengörare” mot chemtrails har det visat sig.
Vad tycker du, som ogillar CHEMTRAILS som besprutar oss och allt liv på Jorden med giftiga kemicalier, SOM DET RÅDER DÖDSTYSTNAD OM FRÅN POLITIKER, JOURNALISTER, FORSKARE & Andra OSS STYRANDE, om att vi drar till Stockholm och RIKSDAGENS högtidliga öppnande – i en DEMONSTRASTION M_O_T DETTA LIVSFIENTLIGA & DÖDSTYSTNADEN OM DETTA???
Riksdagen kommer i höst att ha sitt högtidliga öppnande tisdagen den 18 september kl 14.00. Öppnandet kommer att TV-sändas.
Med vänlig hälsning
Dan Stenborg
Informationsenheten
Riksdagsförvaltningen
100 12 Stockholm
Telefon: 020-349 000
E-post: riksdagsinformation@riksdagen.se
Mycket bra idé, tycker jag!
Bra, Carin! Låt oss hålla kontakten och närmare datumet samla ihop så många som möjligt av våra när, bekanta och obekanta, via mejl, facebook och, ja, var tusan man kan hitta folk som tycker det är dags att visa vad folket tycker om förgiftning av vår och våra efterkommandes ENDA chans: JORDEN!!!
Jag hänger med, tisdagen den 18 september.
Tack Marina för att du är observant och delger oss andra. Jag ska ha bättre koll i fortsättningen för det du tar upp låter ju fruktansvärt.
Eftersom vi har en regering som inget fattar måste vi bli ombudkvinnor och män för framtiden. Vi måste torgföra naturens rop på hjälp!
Jag ansluter 18 september.
Ännu bättre skulle det bli att ta med en namninsamling med tusentals namn att ge dem.
Yesss, Janne, hur samla in de tusentals namnen? Idé??? En facebooksida??? I så fall: Namn på denna? Kanske FL-i-NA = Frisk Luft -i- Norden&Annorstädes?
Det enklaste och kanske bästa sättet är att skapa en på denna sida: http://namninsamling.se/index.php?sida=3#.T_CRtpGR2uI
Kanske en hemsida över samlade iakttagelser? Där folk får rapportera vad de sett ( när var hur )? En sida man kan länka i de många oberoende medier som finns på internet? En idé kanske?
Här finns en lista att skriva på, för den som vill protestera mot Chemtrails:
http://www.thepetitionsite.com/7/stop-chemtrails-now/
Fixat, FÖRSTÅSSSSS!!!
Det finns sidor på facebook som rapporterar vad man sett och delar info. T.ex: http://www.facebook.com/groups/100209696789266/
Chemtrail Patents: United States Patent 4,686,605
http://omega.twoday.net/stories/161057/
Chemtrail Patents: United States Patent 4,686,605
Atmospheric Geoengineering is occuring in our skies daily, and on a worldwide basis.
For those who doubt the feasibility of these special operations, just take a look at the following Patents.
Chemtrail Patents:
Method and apparatus for altering a region in the earth’s atmosphere, ionosphere, and/or magnetosphere
United States Patent 4,686,605 / Eastlund / August 11, 1987
http://164.195.100.11/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d=PALL&p=1&u=/netahtml/srchnum.htm&r=1&f=G&l=50&s1=4686605.WKU.&OS=PN/4686605&RS=PN/4686605
A method and apparatus for altering at least one selected region which normally exists above the earth’s surface. The region is excited by electron cyclotron resonance heating to thereby increase its charged particle density. In one embodiment, circularly polarized electromagnetic radiation is transmitted upward in a direction substantially parallel to and along a field line which extends through the region of plasma to be altered. The radiation is transmitted at a frequency which excites electron cyclotron resonance to heat and accelerate the charged particles. This increase in energy can cause ionization of neutral particles which are then absorbed as part of the region thereby increasing the charged particle density of the region.
Method of modifying weather
United States Patent 6,315,213 / Cordani / November 13, 2001
http://164.195.100.11/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d=PALL&p=1&u=/netahtml/srchnum.htm&r=1&f=G&l=50&s1=6315213.WKU.&OS=PN/6315213&RS=PN/6315213
A method for artificially modifying the weather by seeding rain clouds of a storm with suitable cross-linked aqueous polymer. The polymer is dispersed into the cloud and the wind of the storm agitates the mixture causing the polymer to absorb the rain. This reaction forms a gelatinous substance which precipitate to the surface below. Thus, diminishing the clouds ability to rain.
Process for absorbing ultraviolet radiation using dispersed melanin
United States Patent / 5,286,979 / Berliner / February 15, 1994
http://164.195.100.11/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d=PALL&p=1&u=/netahtml/srchnum.htm&r=1&f=G&l=50&s1=5286979.WKU.&OS=PN/5286979&RS=PN/5286979
This invention is a process for absorbing ultraviolet radiation in the atmosphere by dispersing melanin, its analogs, or derivatives into the atmosphere. By appropriate choice of melanin composition, size of melanin dispersoids, and their concentration, the melanin will absorb some quantity of ultraviolet radiation and thereby lessen its overall effect on the critters who would normally absorb such radiation.
Liquid atomizing apparatus for aerial spraying
United States Patent / 4,948,050 / Picot / August 14, 1990
http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d=PALL&p=1&u=/netahtml/srchnum.htm&r=1&f=G&l=50&s1=4948050.WKU.&OS=PN/4948050&RS=PN/4948050
A rotary liquid spray atomizer for aerial spraying is driven by a variable speed motor, driven in turn by power from a variable speed AC generator. The generator is driven from a power take-off from the engine of the spraying aircraft, a drive assembly includes a device for controlling the speed of the generator relative to the speed of the engine. The particularly convenient drive assembly between the generator and the power take-off is a hydraulic motor, which drives the generator, driven by a hydraulic pump driven from the power take-off. The speed of the hydraulic motor can be controllably varied. Conveniently the AC motor is a synchronous motor.
Laminar microjet atomizer and method of aerial spraying of liquids
United States Patent / 4,412,654 Yates / November 1, 1983
http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d=PALL&p=1&u=/netahtml/srchnum.htm&r=1&f=G&l=50&s1=4412654.WKU.&OS=PN/4412654&RS=PN/4412654
A laminar microjet atomizer and method of aerial spraying involve the use of a streamlined body having a slot in the trailing edge thereof to afford a quiescent zone within the wing and into which liquid for spraying is introduced. The liquid flows from a source through a small diameter orifice having a discharge end disposed in the quiet zone well upstream of the trailing edge. The liquid released into the quiet zone in the slot forms drops characteristic of laminar flow. Those drops then flow from the slot at the trailing edge of the streamlined body and discharge into the slipstream for free distribution.
ROCKET HAVING BARIUM RELEASE SYSTEM TO CREATE ION CLOUDS IN THE UPPER ATMOSPHERE
United States Patent: – US3813875 / Issued/Filed Dates: June 4, 1974 / April 28, 1972
http://pub8.ezboard.com/fchemtrailsbariumresearch.showMessage?topicID=28.topic
A chemical system for releasing a good yield of free barium (Ba°) atoms and barium ions (BA+) to create ion clouds in the upper atmosphere and interplanetary space for the study of the geophysical properties of the medium. Inventor(s): Paine; Thomas O. Administrator of the National Aeronautics and Space Administration with respect to an invention of , Hampton, VA 23364
NASA: BARIUM – Chemical Formulas/Suppliers
source: gisgaia
This is the ”Description of Preferred Embodiments” link in the NASA Barium Patent listed above. Astounding that this information was generated in l969 and now,30 years later, there is evidence of Barium saturation in our atmosphere.
The Barium/Fuel mixtures are listed below along with the suppliers.
Description of Preferred Embodiments:
Referring now to the drawings and more particularly to FIG. 1, there is shown a segment of a suitable carrier vehicle 10, such for example a rocket motor. Vehicle 10 is employed to carry fuel tank 11, insulated oxidizer tank 13 and combustion chamber 15, along with the necessary instrumentation, from earth into the upper atmosphere or into interplanetary space. Fuel tank 11 is in fluid connection with combustion chamber 15 and oxidizer tank 13 is in fluid connection with combustion chamber 15 by way of respective conduits 17 and 19. A pair of valves 21 and 23 are disposed within the respective conduits 17 and 19. Valves 21 and 23 are adapted to be selectively and simultaneously opened by a suitable battery-powered timing mechanism, radio signal, or the like, to release the pressurized fuel and oxidizer from tanks 11 and 13. The fuel and oxidizer then flow through conduits 17 and 19 and impinge upon each other through a centrally positioned manifold and suitable jets (not shown) in combustion chamber 15 where spontaneous ignition occurs. The reaction products are then expelled through the open ends of combustion chamber 15 as plasma which includes the desired barium neutral atoms and barium ions as individual species.
The fuel utilized in fuel tank 11 is either hydrazine (N2 H4) or liquid ammonia (NH3) while the oxidizer employed is selected from the group consisting of liquid fluorine (F2), chlorine trifluoride (ClF3) and oxygen difluoride (OF2). When using hydrazine as the fuel, barium may be dissolved therein as barium chloride, BaCl2, or barium nitrate, Ba(NO3)2, or a combination of the two. When using liquid ammonia as the fuel, barium metal may be dissolved therein. The combination found to produce the highest intensity of Ba° and Ba+ resonance radiation in ground based tests involved a fuel of 16 percent Ba(NO3)2, 17 percent BaCl2 and 67 percent N2 H4 ; and as the oxidizer, the cryogenic liquid fluorine F2 and in which an oxidizer to fuel weight ratio was 1.32.
Other combinations of ingredients tested are set forth in Table I below:
TABLE I
______________________________________
System Optimum O/F Percent
Ionization
Calculated
______________________________________
16.7% BaCl2 –
83.3% N2 H4 /ClF3
2.36 68.0
26% BaCl2 –
74% N2 H4 /ClF3
2.08 70.0
50% Ba(NO3)2 –
50% NH3 /ClF3
1.52 –
42.9% Ba(NO3)2 –
57.1% N2 H4 /ClF3
1.19 50.0
16.7% BaCl2 –
83.3% N2 H4 /F2
1.95 68.8
26% BaCl2 –
74% N2 H4 /F2
1.71 70.6
21% BaCl2 –
9% Ba(NO3)2 –
70% N2 H4 /F2
1.57 68.5
17% BaCl2 –
16% Ba(NO3)2 –
67% N2 H4 /F2
1.31 68.1
13% BaCl2 –
21.5% Ba(NO3)2 –
65.5% N2 H4 /F2
1.34 63.7
9% BaCl2 –
30% Ba(NO3)2 –
61% N2 H4 /F2
1.04 63.7
42.9% Ba(NO3)2 –
57.1% N2 H4 /F2
0.976 43.0
42.9% Ba(NO3)2 –
57.1% N2 H4 /OF2
0.694 46.9
26% BaCL2 –
74% N2 H4 /OF2
1.22 52.8
______________________________________
The conditions under which each of the combinations listed in Table I were tested were ambient and the percentage ionization was calculated by equations set forth in NASA Contract Report CR-1415 published in August 1969.
The chemical supplier and manufacturers stated purity for the various chemicals employed are set forth in Table II below:
______________________________________
Chemical
Supplier Purity
______________________________________
N2 H4
Olin Mathieson Chemical
Technical Grade
Company, Lake Charles,
97-98% N2 H4
Louisiana (2-3% H2 O)
NH3
Air Products and Chemicals
Technical Grade
Allentown, Pa.
BaCl2
J. T. Baker & Co. Reagent Grade
Phillipsburg, N.J.
Ba(NO3)2
J. T. Baker & Co. Reagent Grade
Phillipsburg, N.J.
F2 Air Products & Chemicals
98%
Allentown, Pa.
ClF3
Allied Chemical Co.
99.5%
Baton Rouge, La.
OF2
Allied Chemical Co.
98%
Baton Rouge, La.
______________________________________
A solubility study of various mixtures containing Ba(NO3)2, BaCl2 and N2 H4 was made at room temperature and is shown in the triangular plot of FIG. 2. Seven solutions that were used in the tests enumerated in Table I are indicated by reference letters in FIG. 2 as follows:
a. 16.7% BaCl2 – 83.3% N2 H4
b. 26% BaCl2 – 74% N2 H4
c. 21% BaCl2 – 9% Ba(NO3)2 – 70% N2 H4
d. 17% BaCl2 – 16% Ba(NO3)2 – 67% N2 H4
e. 13% BaCl2 -21.5% Ba(NO3)2 -65.5% N2 H4
f. 9% BaCl2 – 30% Ba(NO3)2 – 61% N2 H4
g. 42.9% Ba(NO3)2 – 57.1% N2 H4
A mixture below the Saturation Line, that is toward the Ba(NO3)2 or BaCl2 corners contained a solid and a solution phase whereas the salts were in complete solution above the saturation line.
All fuel mixtures or systems described were easily handled except the 50 percent Ba(NO3)2 -50 percent NH3 system. This system caused clogging of the feed valves due to precipitation of the Ba(NO3)2. In addition the light values obtained using this system was relatively low.
In testing of each of the fuel mixtures set forth in Table I the Ba° light was greater than the Ba+ light for a given oxidizer/fuel ratio in each of the mixtures. The maximum light occurred in all systems at a point located between the stoichiometric O/F and 3 percent less than the stoichiometric O/F. The stoichiometric O/F is defined as being equivalent to the oxidizer to fuel weight ratio in a balanced equation assuming the salt is converted to free Ba, F to HF, Cl to HCl and O to H2 O. For example, one system tested had an O/F ratio of 142 grams oxidizer per 100 grams fuel or 1.42/1.00. If the barium is assumed to be converted to BaF2 then the stoichiometric O/F is 1.47. Since the greatest light output in all cases occurred with O/F less than stoichiometric it is apparent that little of the Ba was combined as BaF2 or BaCl2. This was confirmed by spectrographic analysis.
In Table II the various systems are listed in decreasing light output or relative light intensity as measured by phototubes in millivolts, thereby indicating the relative barium yield.
TABLE III
__________________________________________________________
SYSTEM MAXIMUM RELATIVE
(percent weight for fuel)
INTENSITY, millivolts
Ba° 5535 A
Ba+ 4554 A
___________________________________________________________
17% BaCl2 -16% Ba(NO3)2 -67% N2 H4 /F2
27600
11800
13% BaCl2 -21.5% Ba(NO3)2 -65.5% N2 H4 /F2
23600
8340
21% BaCl2 -9% Ba(NO3)2 -70% N2 H4 /F2
20600
9100
9% BaCl2 -30% Ba(NO3)2 -61% N2 H4 /F2
16600
5970
26% BaCl2 -74% N2 H4 /F2
16600
6520
26% BaCl2 -74% N2 H4 /OF2
11800
2100
16.7% BaCl2 -83.3% N2 H4 /F2
9100 3350
42.9% Ba(NO3)2 -57.1% N2 H4 /F2
9000 1800
42.9% Ba(NO3)2 -57.1% N2 H4 /OF2
7300 1330
42.9% Ba(NO3)2 -57.1% N2 H4 /ClF3
663 94
50% Ba(NO3)2 -50% NH3 /ClF3
221 44
___________________________________________________________
From the above information, it is readily seen that the 17 percent BaCl2 -16 percent Ba(NO3)2 -67 percent N2 H4 /F2 system gave the greatest amount of light intensity of the 4554 A Ba+ and 5535 A Ba° spectral lines. Ambient tests showed that the optimum oxidizer to fuel ratio of this system was 1.32 to 1.00. This system containing 8.52 weight percent barium was estimated to be 68.1 percent ionized. Also since this system had the largest relative light intensity it would be expected to give the greatest amount of Ba° and Ba+ and would appear to be the optimum system for a barium payload. In all systems tested it was found that the relative light reached a maximum at the O/F corresponding to the stoichiometric equation yielding barium as one of the reaction products and that the relative light output was sensitive to the O/F. Moving to either side of the optimum O/F caused a sharp decrease in relative light.
In vacuum tests the ignition of each system tested was smooth and like the ambient tests, took place in the combustion chamber. The rapid expansion in vacuum caused a decreased atom and ion density in the luminous flame which caused the light intensity to be about 1/37 to 1/50 the intensity measured in ambient tests. The percentage ionization was approximately the same for vacuum and ambient tests.
The operation of the invention is now believed apparent. Initially, fuel tank 11 is charged with the fuel containing the desired quantity of dissolved barium salt and pressurized with helium. The fuel tank pressure may be in the range of 6.89 to 20.06 ¥ 105 Newton/meter2. Oxidizer tank 13 is also charged with the appropriate oxidizer and pressurized. Cryogenic oxidizers such as OF2 and F2 are condensed from gases in the closed oxidizer tank which must be maintained enclosed in a liquid nitrogen bath. The oxidizer feed valve 23 and conduit 19 must also be maintained at liquid nitrogen temperature with a liquid nitrogen jacket when employing a cryogenic oxidizer.
The noncryogenic oxidizer, ClF3, may be pressurized into the closed oxidizer tank 13 from a supply bottle with super dry nitrogen.
Combustion chamber 15 is formed of stainless steel, aluminum, or the like F2 compatible metals and is internally partitioned by the manifold, not shown. The conduits 17 and 19 terminate in a manifold having injector orifices (not shown) mounted 90° to each other within each end of chamber 15 and sized for pressure drops of 5.24 to 10.2 ¥ 105 Newton/meter2 across the orifice. Fuel and oxidizer flows are in the range of 2.05 to 6.82 Kg/sec each. The entire system is carried into the upper atmosphere or interplanetary space by rocket vehicle 10 where, in response to a suitable signal, timing mechanism or the like, valves 21 and 23 may be selectively opened and closed and the pressurized liquid fuel and oxidizer will flow through conduits 17 and 19 into combination unit 15. When the hypergolic liquids impinge upon each other, they spontaneously ignite to expel reaction product gases or plasma including the highly luminous barium neutral atoms and barium ions as individual species. All of the barium reaching the combustion chamber is vaporized and released through the opposite ends thereof so that a high yield efficiency is obtained. The resulting high flame temperature, approximately 4,000°K., and some as yet not determined chemical activation, produces a relatively large amount of barium ions in the flame which is a highly desirable condition. It has been estimated from spectroscopic measurements that the degree of ionization may be as high as 75 percent in the released plasma in comparison to being on the order of 1 percent for the previously used Ba-CuO solid system which depends almost entirely on solar photoionization, a time-dependent phenomena which further reduces the usable barium yield of this known system.
Thus, it is readily apparent that the present invention provides an inherently more efficient process of producing barium clouds wherein the degree of ionization in the released plasma is much greater. The selectively opening and closing of valves 21 and 23 gives the possibility of a payload with multiple releases permitted due to the start and stop capabilities of the liquid system. Also, the liquid system of the present invention gives the possibility of controlling rates so that a trailtype release can be obtained as well as a point-source type. In addition, the liquid system of the present invention effects the formation of barium atoms and ions at the time of combustion and expansion at high temperatures and results in little opportunity for the barium to condense during release.
There are obviously many variations and modifications to the present invention that will be readily apparent to those skilled in the art without departing from the spirit or scope of the disclosure or from the scope of the claims.
Quelle (source):http://www.lightwatcher.com/chemtrails/patents.html
Informant: George Paxinos
Link: http://www.chemtrailcentral.com
Starmail – 11. Mrz, 14:47
Jag tycker det är vår plikt att kolla upp detta med chemtrails.
Jag vet att vi redan har så mycket BEVIS så det enda som saknas nu är att folk vaknar upp och ser vad som sker över våra huvud.
Det finns inte tid nog att vänta tyvärr.
Har själv fotat och granskat detta i flera år och blev jätteglad när jag hittade fler människor
som gjort likadant.
Svenskarna är kända för att vara ett stelt folkslag ,vill inte lägga sig i vad andra gör och säger.Men nu är det dags att alla börjar bry sig.
Detta är ingen lek med ordväxlingar ,det är fullt allvar tyvärr
Vilka bevis har du? Finns det någon som har tagit prover på dessa moln och dokumenterat detta på ett trovärdigt sätt? Var finns dessa dokumentationer?
Ja, det finns många som har tagit prover. Ja, vi har samlat en massa bevis. Det är så himla tröttsamt att hålla på och bevisa och bevisa för er skeptiker. Kan ni inte bara intressera er för nåt ni tror på och låt oss ”konspirationsteoretiker” göra vårt? Det tar tillräckligt med energi att jobba med det vi gör.
Jag säger som jag har börjat säga till kyrkliga företrädare som försöker värva mig ”Jag konverterar mot bevis” 🙂
http://occupycorporatism.com/obamas-science-adviser-says-chemtrails-will-save-the-planet/
Jeg kjørte strekningen Oslo-Stavanger-Bergen-Oslo og fikk en flue på frontrute. Rensemidler til å ta fluer av ruta er ikke markedsførte mer der folk kjøper ikke slike produkter i dag. De er noe alvorlig å gjøres med kloden disse dagene.
Om inte Chemtrails skulle finnas och det vore en naturlig företeelse borde det ju bli strimmor efter alla flygplan, nu är det ju inte fallet utan bara vissa flygplan som släpper ut dem.
Man kan undra vilken vinning som ligger bakom att förgifta moder jord, alla människor och djur!?
Det finns några saker att uppnå med chemtrails och den officiella versionen, som Obama m.fl. serverar är att förhindra ”global uppvärmning” ….vä
dermanipulering allltså. Den intresserade får söka sanningen själv. Jag tänker inte lägga fram mer och bli påhoppad för det…
Och vi som följt fenomenet sedan 1996 samt läst regeringsdokument om det har en alldeles speciell åsikt om detta…..
Så du bortser helt från att det finns patent på chemtrail-”soppa” (jag har ett flertal sparade) och i Obamas uttalande. Han kanske också bara svamlar som alla vi andra som inte håller med dig?
Mo ha ha ha …jaha nu har ”Voffarna” och statens övriga ”bevakare” invaderat även denna sidan och kommer med sina ROLIGA och pinsamma påståenden om ”kondensstrimmor och ”konspirationsteorier”…..lägg ner för fasen….tror ni folk är helt urblåsta i huvudet..man vet vad ni pysslar med tillsammans med storebror Satan..USA…att försöka styra och manipulera vädret…prover finns som talar om vad ni släpper ut….lägg av med snack om att ni varit ”piloter” och ”meterologi….ni kommer ingen vart för sanningen har uppmärksammats…..hoppas sidans moderator sorterar bort era befängda kommentarer som bara är propaganda och ett försök att dölja ”project cloverleaf”…….;)
Jag har nu tagit bort vissa inlägg. Dessa var från åsiktsmaskiner utan egen tankeverksamhet. Den som höjer blicken och tittar upp i himlen ser att molnen ser konstiga ut idag, jämfört med bara för några år sedan.
Även den som påstår att detta är normalt och har alltid varit, borde tänka till. För om flygplansmotorerna släpper ut så mycket avgaser så det skapas moln borde flygbolagen tvingas via lagstiftning att köra på renare flygbränsle och dessutom sätta avgasrening på sina flygplan.
Vår värld har fått mycket stryk av globalisterna men deras välde har nått sitt slut nu, det kommer ingen ny världs ordning som fashisten Bush d.ä ville ha, allt kommer bli bra med tiden inte minst tack vare oss upplysta…
Ett meddelande till Klas Klättermus, Anders, Peter, Seven Upse och alla andra alias du svänger dig med.
Du bör inse att kallar man folk för ”Dårpippiidioterna” och svamlar om att ”Marina Szöges har redan gjort sig till åtlöje” har man ingenting på denna sida att göra. Anders. lägg ner. Jag har redan inom ett dygn strukit tre inlägg från dig som mest går ut på personangrepp.
Vad inbillar du dig egentligen? Vad tror du att du uppnår med att vara elak? Att skjuta budbäraren är en gammal klassisk mobbarmetod, men funkar inte på mig. Allvarligt talat Klättermusen, jag struntar fullständigt i dina förolämpningar. Och inse, du är portad på detta forum. Jag kastar dina inlägg direkt i papperskorgen.
/Marina
Denna människa huserar vilt överallt på nätet med alla möjliga olika alias, han eller hon förolämpar folk grovt och gör allt i sin makt för att försöka förstöra. Inläggen som skrivs visar på noll kunskap och är lika tomma på fakta och kunskap som personen i fråga själv är. Att försöka komma någon vart med att bära sig åt på det viset gör bara att allting vänds mot en själv, men tydligen räcker inte förståndet för att inse det.
En förvillad person som inte vet sitt eget bästa, måhända vaknar kanske även denne person upp någon tid på världen, dock är hon nog då redan portad på de flesta ställen…
Marina! Klättermusen och andra å huvudets vägnar mindre bemedlade är bara Chemtrailssprutarnas drängar! Absolut inget att bry sig om vad sådana spyr ur sig!!!
Helt omedvetna drängar, för de förstår inte bättre. Eller kan man tänka sig att en och annan vet vad de håller på med?
Joo, de vet bara att lyda ”Hussar & Mattar” som utgör bossarna inom GIRIGHETEN, kosta vad det kosta vill – livet t ex!!!
Ställ ut skålar, burkar etc med Ättika och vatten på t.ex. gården, altanen, balkongen osv. Viktigt att det står ute dag o c h natt !!
Mera internationell ”spaning” med chemtrails bilder
http://www.skyderalert.com/
Svaret heter: Orgonit eller ”Orgonite” som det ursprungligen heter.
Googla och läs pdf dokumentet om orgonit skrivet av ”Tomas”
http://www.ethericwarriors.com/wp-content/uploads/2014/03/orgonite-_swedish.pdf?a8a88b
Cloudbusters och så kallade Orgone howitzers fungerar extremt bra och oftast försvinner chemtrailsen på några 10-tal minuter under goda förhållanden.
Det är enkelt att tillverka själv, jag trodde inte själv på det först men var tvungen att testa, sedan dess bekämpar jag och några till chemtrails med fantastiska resultat.
Svarta helikoptrar? Jo sådana har man haft besök av, även fångade på bild och film. Såg dom i Motala dagligen efter hårda chemtrail besprutningar även innan jag upptäckte orgonit.
Vill ni göra något åt problemet så tror jag protestlistor är slöseri med tid, däremot fungerar orgonit som är tillverkad med ca 50/50 metallspån/polyester och en bit kvarts i, långt över förväntan. Glöm alla plastbitar som knappt innehåller metall och som har pråliga detaljer istället, bara för att se fina ut. Riktig orgonit behöver inte vara vacker, men fungerar oavsett man tror på det eller ej.
Med vänlig hälsning.
En sådan vill jag göra! Recept? Gärna en hemsida på engelska..